آرشیو

آرشیو شماره ها:
۸۹

چکیده

مدیریت تطبیقی عبارتست از مطالعه وجوه اشتراک و افتراق میان نظام های اداری و مدیریت از ابعاد و جنبه های گوناگون. این مقایسه می تواند بین سازمانهای مختلف مانند دولتی و غیردولتی، سازمان های انتفاعی و غیرانتفاعی، تولیدی و غیرتولیدی، بزرگ وکوچک، موفق و ناموفق انجام گیرد. مطالعه تطبیقی در مدیریت در سطح کلان عبارتست از مقایسه نظام ها و شیوه های مدیریت در نظام های اجتماعی مختلف برای تعیین وجوه اشتراک و افتراق بین آنها و در نهایت سنجش و ارزیابی آنها. این مقایسه ممکن است بین دو یا چند جامعه یا یک جامعه در زمان های متفاوت صورت گیرد. هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر بروکراسی بر مطالعات تطبیقی بر اساس نظریه فرد ریگز می باشد. جهت گردآوری اطلاعات پیرامون موضوع تحقیق و بررسی ادبیات تحقیق از مطالعات کتابخانه ای (کتب، مقالات و پایان نامه های انگلیسی و فارسی موجود) استفاده شده است. این تحقیق یک مطالعه مروری بوده و تحقیقات مرتبط از سال 1381 تا کنون را مورد بررسی قرار داده است. مطالعه حاضر می تواند در راستای نتایج حاصل از آن به دلیل ارائه اطلاعات مفید در خصوص مدیریت تطبیقی در سازمانها برای مدیران، محققان و دانشجویان ارزشمند باشد.

تبلیغات