آرشیو

آرشیو شماره ها:
۶۵

چکیده

خرید آنلاین یکی از شیوه های جدید خرید است که مزایای بی شماری دارد. در این راستا با توجه به جایگاه زنان به عنوان بازیگران اصلی تصمیم گیر خرید در خانواده، هدف پژوهش حاضر، شناسائی عوامل مؤثر بر تمایل زنان به استفاده از خرید آنلاین است. پژوهش حاضر، مطالعه ای کیّفی از نوع پدیدارشناسی است. داده های میدانی با استفاده تکنیک مصاحبه عمیق و معیار اشباع نظری در بین 15نفر از زنان تهرانی که تجربه خرید آنلاین داشته اند، گردآوری شده است. مصاحبه های صورت گرفته ضبط و پس از پیاده سازی مرحله تحلیل با استفاده از روش کلایزی و نرم افزار MAXQDA10 انجام شد. براساس تحلیل داده ها هفت مضمون اصلی امکانات و تسهیلات، سازگاری و پذیرش اجتماعی، پیشبردهای فروش، ویژگی های مشتری، ادراک از سیستم خرید آنلاین، ویژگی های وب و محصول و کامیابی در خرید از مصاحبه ها استخراج شد. نتایج به دست آمده بر لزوم اتخاذ تدابیری به منظور افزایش منافع زنان از خرید آنلاین و از طرفی کاهش ریسک ادراک شده به وسیله اعتماد سازی تأکید دارد؛ به علاوه فروشگاه های آنلاین ضروریست با استفاده از تکنیک های برای زنان کامیابی در خرید آنلاین ایجاد کنند.

تبلیغات