آرشیو

آرشیو شماره ها:
۷۸

چکیده

پژوهش حاضر با هدف شناسایی مؤلفه های تعاملی مؤثر بر بازدید مجدد هواداران از وب-سایت باشگاه های منتخب لیگ برتر فوتبال ایران انجام شد. روش پژوهش از نوع پیمایشی بود که جمع آوری اطلاعات به صورت اینترنتی انجام شد. جامعه آماری این پژوهش شامل هواداران به عضویت درآمده در وب سایت باشگاه های استقلال، پرسپولیس، تراکتورسازی، داماش و سپاهان (26000N=) بودند که در فروردین و اردیبهشت 1391 مورد بررسی قرار-گرفتند. از جامعه یاد شده 325 نفر حاضر به همکاری با این پژوهش شده و نمونه تحقیق را تشکیل دادند. برای جمع آوری اطلاعات از پرسش نامه محقق ساخته ای استفاده شد. روایی صوری و محتوایی پرسش نامه بر اساس نظر متخصصین مدیریت ورزشی تأیید گردید و پایایی درونی آن از طریق آلفای کرونباخ 9/0 تعیین شد. از آزمون تی تک نمونه ای جهت تجزیه و تحلیل فرضیه های پژوهش استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد که مؤلفه های تعاملی از جمله فرصت های تعامل با مدیران یا مربیان، بازیکنان و سایر هواداران روی وب-سایت، ابزارهای ترویجی خاص، خوراک های اطلاعاتی و شخصی کردن صفحات خانگی و ایمیل بر بازدید مجدد هواداران از وب سایت باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران تأثیر معناداری دارد. بنابراین می توان بیان کرد که درک نیازهای هواداران وفادار برای موفقیت وب سایت باشگاه های فوتبال از ضروریات است.

تبلیغات