اهمیت و ضرورت تشکیل انجمن های اولیاء و مربیان مدارس
چکیده
متن
آنچه از گذشته به صورت بخی از فعالیتهای انجمن و اولیاء و مربیان در ذهن بعضی افراد نقش بسته است، دریافت کمکهای مالی برای رفع نارساییهای مدارس است که میتوان آن را به عنوان جزیی از تلاشها و حمایتهای مشارکتی والدین دانست.ولی اب استقبال قابل ستایش مادران و پدارن و پیوند خانه و مدرسه در قالب مشارکتهای فرهنگی، فکر و عاطفی، پایههای مشارکت اولیاء که فصل مشترک بزرگ ملت و دولت در تعلیم و تربیت است، استحکام قابل ملاحظهای یافته است.
به دنبال تلاشهای صمیمانه مسؤولان انجمنهای استانها، شهرستانها و مناطق و با همکای مدیران مدارس در سال تحصیلی 77-76، 75365 آموزشگاه با تشکیل انجمن، تحت پوشش برنامههای انجمن اولیاء و مربیان قرا رگرفتند.درقالب آموزشگاهای مذکور، 658551 نفر از اولیاء به عنوان عضو انجمن مدارس، در امر تعلیم و تربیت، خدمات داوطلبانه و رایگان به وزارت آموزش و پرورش ارائه نمودند که از این عده 172683 نفر زن و 485868 نفر مرد بودهاند.با اجرای طرح ارزشیابی از فعالیتهای انجمنهای مدارس، تعداد 13742 آموزشگاه تحت عنواین انجمنهای ممتاز، تلاشگر و موفق مورد تشویق قرار گرفتند.
درباره اهمیت و ضرورت تکیل انجمن باید اذعان داشت که یکی از مؤثرترین روشها برای جذب و جلب مشارکت والدین و مربیان مدارس، توسعه انجمنهای اولیاء و مربیان در سطح کلیه آموزشگاههای کشور است. هدف از انجام این کار آن است که برای اولیاء و دیگر اعضای انجمن موقعیتی فراهم آید تا خدمات شایستهتری ارائه نمایند.به منظور تسهیل مشارکت خانه و مدرسه، مربیان باید مطمئن شوند که اکثر اعضای انجمن از هدف کلی جلسات، برداشت مشترکی خواهند داشت، لذا میدانند که باید فضا را به گونهای مهیا سازند که پدران و مادران در مدرسه احساس راحتی کامل کنند.در اینجاست که والدین دانشآموزان در تبادل نظرها و اتخاذ راهحلهای مناسب برای عضویت در انجمن مدارس پیشقدم میگردند.
تشکیل انجمنهای اولیاء و مربیان در مدارس اقدامی است که مدیران محترم مدارس بدان مبادرت میورزند و در این صورت است که میتوانیم توسعه کیفی جلوههای مشارکت مردم را در قالب طرحهایی چون استفاده از تخصصها و مهارتهای اولیاء، با تشکیل کمیتههای آموزشی، فرهنگی، بهداشتی وخدماتی امکانپذیر نمایی.
به دنبال تلاشهای صمیمانه مسؤولان انجمنهای استانها، شهرستانها و مناطق و با همکای مدیران مدارس در سال تحصیلی 77-76، 75365 آموزشگاه با تشکیل انجمن، تحت پوشش برنامههای انجمن اولیاء و مربیان قرا رگرفتند.درقالب آموزشگاهای مذکور، 658551 نفر از اولیاء به عنوان عضو انجمن مدارس، در امر تعلیم و تربیت، خدمات داوطلبانه و رایگان به وزارت آموزش و پرورش ارائه نمودند که از این عده 172683 نفر زن و 485868 نفر مرد بودهاند.با اجرای طرح ارزشیابی از فعالیتهای انجمنهای مدارس، تعداد 13742 آموزشگاه تحت عنواین انجمنهای ممتاز، تلاشگر و موفق مورد تشویق قرار گرفتند.
درباره اهمیت و ضرورت تکیل انجمن باید اذعان داشت که یکی از مؤثرترین روشها برای جذب و جلب مشارکت والدین و مربیان مدارس، توسعه انجمنهای اولیاء و مربیان در سطح کلیه آموزشگاههای کشور است. هدف از انجام این کار آن است که برای اولیاء و دیگر اعضای انجمن موقعیتی فراهم آید تا خدمات شایستهتری ارائه نمایند.به منظور تسهیل مشارکت خانه و مدرسه، مربیان باید مطمئن شوند که اکثر اعضای انجمن از هدف کلی جلسات، برداشت مشترکی خواهند داشت، لذا میدانند که باید فضا را به گونهای مهیا سازند که پدران و مادران در مدرسه احساس راحتی کامل کنند.در اینجاست که والدین دانشآموزان در تبادل نظرها و اتخاذ راهحلهای مناسب برای عضویت در انجمن مدارس پیشقدم میگردند.
تشکیل انجمنهای اولیاء و مربیان در مدارس اقدامی است که مدیران محترم مدارس بدان مبادرت میورزند و در این صورت است که میتوانیم توسعه کیفی جلوههای مشارکت مردم را در قالب طرحهایی چون استفاده از تخصصها و مهارتهای اولیاء، با تشکیل کمیتههای آموزشی، فرهنگی، بهداشتی وخدماتی امکانپذیر نمایی.