توسعه مدیریت

توسعه مدیریت

توسعه مدیریت 1381شماره 41

مقالات

۱.

رهبری در هزاره جدید

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 418 تعداد دانلود : 594
در ابتدای امر هدفی را که می خواهید بدان برسید کاملا مشخص کنید، سپس سعی کنید سه توانایی زیر را در خود نهادینه و ملکه کنید: 1- همکاری دیگران را برانگیزید 2- شنونده خوبی باشید 3- نیازهای دیگران را مهمتر و بالاتر از نیازهای خویش قرار دهید.
۲.

مروری بر جنبه های مختلف تفکر استراتژیک

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 259 تعداد دانلود : 599
اگر یک مدیر یا رهبر، بخواهد موثر وافع شود، باید مهارت های مربوط به تفکر استراتژیک خود را بهبود بخشد.تفکر استراتژیک، فرآیندی است که طی آن، مدیر یا رهبر می آموزد که چگونه آرمان تجاری خود را به وسیله کارگروهی و تفکر اعتقادی، تعریف نماید. تفکر استراتژیک، ابزاری است که به مدیران کمک می کند تا با تغییرات روبرو شده و برای ایجاد تحول، برنامه ریزی نموده و فرصت های جدید را خلق نمایند.
۴.

توانمندسازی: مفاهیم، ساختار و راهکارها

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 522 تعداد دانلود : 133
توانمند سازی یکی از مهمترین ابزارهایی است که می تواند منجربه ایجاد این ویژگی ها در افراد شود. نویسنده دراین مقاله، ابتدا به تعریف توانمندسازی، ویژگی های افراد توانمند، محیط کاری توانمند، ساختار سازمانی مناسب توانمند سازی و نهایتا راهکارهای لازم برای توانمندسازی می پردازد.
۵.

پیش درآمدی بر فرآیند مدیریت و ساختار

نویسنده:
حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 700 تعداد دانلود : 284
آینده از آن سازمان هایی است که به آینده سازی می پردازند و شرایط حاکم را تحت امر خود در آورده و موقعیت های مورد نظرشان را می آفرینند. برای آن که ساختار سازمانی بتواند آینده ساز شود، باید از مدیریتی کارآفرین و اعضایی خلاق و مبتکر برخوردار شود. وجود واحدهای تحقیق و توسعه در سازمان یک اصل اساسی است.

آرشیو

آرشیو شماره ها:
۷۳