پژوهشنامه بیمه (صنعت بیمه سابق)

پژوهشنامه بیمه (صنعت بیمه سابق)

صنعت بیمه زمستان 1385 شماره 84

مقالات

۱.

بررسی نحوه اندازه گیری ریسک صدور در شرکت های بیمه با استفاده از روش ارزش در معرض ریسک

کلید واژه ها: سرمایه اقتصادی ارزش در معرض ریسک شبیه سازی مونت کارلو ریسک صدور بیمه نامه

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 383 تعداد دانلود : 720
یکی از مباحث بسیار مهم در اقتصاد مالی اندازه گیری ریسک می باشد. در این علوم سه روش عمده برای اندازه گیری ریسک وجود دارد که عبارت اند از: انحراف از معیار، ضریب تغییرات و ارزش در معرض ریسک. همان طور که می دانیم اندازه گیری ریسک براساس تابع توزیع احتمال صورت می پذیرد. ارزش در معرض ریسک، حداکثر خسارت یک دارایی یا یک پورتفوی را در یک دوره زمانی ...
۲.

سرمایه گذاری بهینه برای مدیریت دینامیک مخاطره بیمه گر

کلید واژه ها: سرمایه گذاری فرآیند حرکت براونی نظریه ورشکستگی نظریه کنترل تصادفی

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 388 تعداد دانلود : 117
در این مقاله به بهینه سازی سبد سرمایه گذاری برای یک شرکت بیمه در زمان پیوسه می پردازیم. هدف ما پیدا کردن استراتژی سرمایه گذاری بهینه برای شرکت های بیمه است. ملاک برای انتخاب سبد سرمایه گذاری، ماکزیمم کردن احتمال بقا بیمه گر است. تعیین استراتژی سرمایه گذاری بهینه را با دو فرض دنبال می کنیم، مدل مخاطره بیمه گر از یک مدل کلاسیک ...
۳.

ارائه راهکارهایی جهت بهبود فرآیند صدور بیمه عمر با رویکرد شش سیگما

کلید واژه ها: شش سیگما چرخه DMAIC فرآیند صدور بیمه عمر

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 612 تعداد دانلود : 603
شرایط ویژه اقتصادی که امروزه بر رقابت بین شرکت ها حاکم است، نیاز مبرمی را به استفاده از ابزارهای بهبود کیفیت ایجاب می کند. شش سیگما براساس اصول علمی تایید شده ای بنا شده است که در آن با طی کردن چرخه ای متشکل از مراحل تعریف، اندازه گیری، تحلیل، بهبود و کنترل، می توان مسائل و مشکلات را به طور ساختار یافته ای حل نموده و موجبات افزایش کیفیت را فراهم...
۴.

سنجش کیفیت خدمات شرکت سهامی بیمه البرز در سطح شهر تهران

کلید واژه ها: همدلی پاسخگویی انتظار مشتری از خدمت کیفیت خدمات اطمینان خاطر قابلیت اطمینان عوامل ملموس ادراک مشتری از خدمت

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 645 تعداد دانلود : 139
هدف این مقاله سنجش کیفیت خدمات شرکت سهامی بیمه البرز براساس مدل مقیاس کیفیت است که براساس انتظارات و ادراکات مشتریان در پنج بعد، مطابق تعریف پاراسورامان، یعنی عوامل ملموس، پاسخگویی، اطمینان خاطر، قابلیت اعتبار و همدلی، کیفیت خدمات ارزیابی می شود. بر پایه مدل پژوهش، پرسشنامه ای بر مبنای پرسشنامه پاراسورامان طراحی شد و پس از سنجش روایی...
۵.

طراحی الگوی مدیریت ریسک بیمه های درمان برای ایران

نویسنده:

کلید واژه ها: مدیریت ریسک ریسک بیمه درمان ریسک درمان

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 311 تعداد دانلود : 817
ضریب بالای خسارت بیمه های درمان در مقایسه با سایر حوزه های فعالیت بیمه گران، همچنین وجود سازمان های موازی متعدد و پوشش های مختلف در زمینه بیمه درمان نیاز به طراحی الگوی برای مدیریت ریسک بیمه گران درمان را ضروری می سازد. این مقاله به دنبال طراحی الگوی مدیریت ریسک بیمه های درمان برای ایران است. ریسک های مختلف بیمه گران درمان در الگوهای مختلف بررسی ...
۶.

ارزیابی کفایت منابع درآمدی صندوق تامین خسارت های بدنی بیمه مرکزی ایران برای جبران

کلید واژه ها: بیمه گر بیمه گذار منابع درآمدی صندوق تامین خسارت های بدنی بیمه مرکزی ایران خسارت های مشمول موضوع ماده 10 قانون بیمه اجباری شخص ثالث

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 954 تعداد دانلود : 947
در عصر حاضر، تصادف عمده ترین عارضه در ایجاد آثار نامطلوب بر فن آوری صنعت حمل و نقل محسوب می شود. برای مقابله با پیامد زیانبار حوادث، شرکت های بیمه به عنوان یک سازمان تخصصی جهت جبران خسارت ها از راه سازمان دادن و همیاری بیمه گذاران،جبران خسارت ها را قابل تحمل می سازند. بنابراین کسانی که اقدام به خرید پوشش بیمه ای مربوط می کنند توانایی کافی برای رویارویی..

آرشیو

آرشیو شماره ها:
۱۴۲